Sko i storlek 632!!!

En dag kom Mats hem och sa att han budat på ett konstverk.
Jag stönade "nej" direkt, av den enkla anledningen att vi har snedtak överallt eftersom vi bor i en taklägenhet.
Det skulle blivit en överraskning men jag stönade på om att vi har ju hela garderoben och källaren full av konst me att vi ju inte har några väggar att hänga den på.
Då tog han fram sin iPhone och visade mig vad han KANSKE hade köpt, för det var inte bestämt.
Konstnären i fråga var inte anträffbar och ingen visste om sko var till salu!?
En dag kom Mats hem och sa att han budat på ett konstverk.
konstverk-present-frn-2010-09-16-mats-5
Jag stönade "nej" direkt,
av den enkla anledningen att vi har snedtak överallt
eftersom vi bor i en taklägenhet.
Det skulle blivit en överraskning men jag fortsatte knorrandet 
om att vi har ju hela garderoben och källaren full av konst
men att vi ju inte har några väggar att hänga den på.
Då tog han fram sin iPhone och visade mig vad han KANSKE hade köpt,
för det var visst inte riktigt bestämt.
Konstnären i fråga var inte anträffbar och ingen visste om skon var till salu!?
Men sommaren gick och konstnären återvände från sin semester.
Följdaktligen kunde han nu tillfrågas om en eventuell affär?!!
En affär som visade sig vara VÄLDIGT tung!
Så tung att Mats och hans son Hampus
höll på att slita sig fördärvade för att jag skulle få
min överraskningspresent.
Japp en sko i storlek ungerfär 632!!
Hm, vi bor på TREDJE våningen UTAN hiss!!!

Att släpa upp den skon som är av trä tog hårt på krafterna
och här har Ni den på bild!
På stor fot!
Fin va? och visst blev jag glad.
Inte minst för den finns bara i ett exemplar!
Ett exemplar med ägare Lotta Larsson!
Tur att man inte "fick foten"!!!

Kommentarer:

1 Gilla:

Hej Lotta! Nu hittade jag direkt till dej. Så bra! Men när du skrev förra gången, så hamnade jag i din profil och där kan du också föra in din blogg. Det stod bara två bloggar, som du själv följer. Nu har vi ju olika bloggportaler, så jag kan inte berätta för dej hur du ska göra där. Men lycka till! Alla barn i början. Jag har bloggat i åtminstone 2½ år nu, först var jag Metrobloggare och sen gick jag över till blogspot.



Så det var en verkligt stor sko du hade. Imponerande även som konstverk.



Ha det allra bäst.

Kommentera här: