2011-07-14, Det var väl ett jävla tjat om vädret.....................

Gode tid vad alla ska kommentera och gnälla över vädret idag.
Vi har ju haft världens bästa väder hur länge som helst.
Städa en garderob eller nåt och få nåt vettigt gjort.
Eller koka 70 liter ärtsoppa eller 20 liter chili-con-carne,
grilla en hel gris och stek 80 hönor,
så har ni mat sen när ni ska gnälla för att det är för varmt att laga mat!

Vädret kan vi inte göra något åt och hör sen, gnällspikar!

Så här såg min dag ut just på grund av regnet!
1 - Upp 07:20 
2 - Dusch och make up
3 - Hopp in i bilen till min frisör José för klippning
4 - Krulltottan återvänder till hemmet
5 - Sliter lakanen ur sängen
6 - Bäddar rent
7 - Ner i stora tvättsugan i källaren
8 - Tvättar allt som ligger i min väg!
9 - Dammsuger hela huset och torkar golv på en del ställen
10 - Fyller upp vinkylen på balkongen - Kom gärna och hälsa på förresten!
11 - Gjöt cementfot till min ena torso - den blev bra(hyfsat bra).
12 - Passar på att testa hur man gjuter ljushållare i cement när jag ändå håller på.  Ganska fula blev de men nu vet jag hur man gör!!    
Framförallt vet jag hur man INTE gör!
13 - Mellan aktiviteterna springer jag upp och ner i tvättstugan
14 - Ronny kommer på lunch och jag bjuder på Tom Kah kai - Thailändsk kycklinsoppa. Den var nog god för han åt två portioner trots att han sa att han inte var hungrig.
15 - Lagar Ronnys jeans och han var glad som en speleman när han senare skuttade hem.
16 - Snackade skit med Ronny i nästan 2 timmar!!!!
17 -  När han gick skuttade jag ner i tvättstugan igen. Japp - och manglade alla nytvättade lakan och örngott!!!!!! Jo det är sant - för finns det något bättre än att krypa ner i nymanglade lakan? Hotell - feeling!
18 - Senare - ganska mycket senare kom Mats äntligen hem och då blev det paj och rosévin för det var vi värda.
19 - Tömde diskmaskinen!!
20 - Förberedde mig för en ny dag!!!!!
Ja så mycket hann jag med TACK VARE det dåliga vädret.
Hoppas det regnar snart igen!!!!

Jag tänker inte gnälla i alla fall för om man inte vill röja som jag gjorde igår
så kan man ju bara lägga sig ner och somna med en bok över ansiktet!

Ha en bra dag - Oavsett väder!!

Kommentarer:

1 ormbunke:

Hej min svärdotter! Jaså du har tagit dig tid att ännu en gång skriva ett litet inlägg. Kul. Fast det kanske inte va så kul att du skäller på oss gnällspikar. Just nu tycker jag det är ett underbart väder. Orkar både det ena och andra.Och så slipper man springa omkring med vattenkannan. Tål inte heller värmen när det är för varmt.

Igår passade jag på att baka lite. Perfekt bakväder.

Så nu finns det lite kaffebröd om det smakar.

Jag lovar att inte gnälla när det är för varmt. Får väl sätta mig i skuggan. Ha de gott i helgen. Kram. Svärmor

Kommentera här: