2012-11-07; Ebba Hafström 6 år, i duschen!

 

 

Var på besök hos mina barnbarn tisdagkväll 6/11.
Dessa underbara besök som alltid ger nytt livsmod,
när man hör deras underbara kommentarer.

Igårkväll t ex när Ebba var lite mörkrädd!!!! och helst inte ville duscha utan att "någon" följde med henne.
Denna "någon" var vid gårdagens tillfälle jag - farmor!!
Det tricket funkar alltid på farmor!!

 

Hela proceduren i duschen utförs med 100-procentig precision!
Japp - allt från att tvätta amhålor, stjärt, ben, fötter och inte minst håret.
Håret med en rejäl schamponering och en kommentar om
hur hon enligt egen utsago inte alls tycker det är jobbigt att få skum i ögonen.
Så kommer vi till balsam och jag får en lektion i vem som använder vilket balsam i det huset.

Ebba har sitt eget schampo och balsam. Det kostar inte lika mycket som Emmas!!!!! Fick jag veta.
Och det var väl bra att det inte kostar lika mycket med tanke på hur mycket balsam
det lilla livet klämde ur flaskan för användning.
Vilket jag så klart påpekar men jag blir genast tillrättavisad med följande kommentar;
Farmor Du förstår att jag har så tjockt hår att det krävs så här mycket balsam.
Ja och så är det naturligtvis!!
När allt schampo tillika balsam är ursköljt är det dags för nästa procedur. Torkningen!
Inte minst av håret då.
Jag försöker sno en handduk runt hennes blöta hår men si det gick inte.
Farmor, den där handduken är på tok för liten, varpå hon tar fram en som är större.
Lutar sig framåt så hårsvallet hänger ned mot golvet.
Med ett par snabba ryck fixar hon till handduken och sveper upp den på huvudet likt en turban.
Ja så som alla andra damer gör!!!!
Varpå jag utbrister - jäklar vad Du kan.

Ebba reagerar blixtsnabbt och säger - Farmor Du svor nu!
Oj förlåt! sa jag men jag blev så himla imponerad av hur duktig Du är.
Okej farmor man kan faktiskt få svära lite när man blir imponerad!

 

Tack så mycket för det Ebba.
Både för duschlektionen och för att jag fick bli så jäkla imponerad

Kommentarer:

1 ormbunke:

Vad gullig hon är. Jag tror hon påminner om sin farmor.Kram.

Kommentera här: