Julen står för dörren och jag står innanför!!!

Julen står för dörren och jag står innanför!!!
Hur i hela friden ska jag komma ut??
Måste ut i morgon bitti för då ska jag till jobbet.
Fyra arbetsdagar kvar på röntgen innan jag går på tjänstledighet!
Japp - 57 år och byter jobb. Ganska vågat, eller hur?
Ska faktiskt arbeta hos Mats! Hm, ja och ha min sambo som chef!!
Vi får väl se hur det går.
För säkerhets skull har jag alltså tagit tjänstledigt.
Kommer fortfarande att sitta vid dator och telefon fast med helt andra uppgifter än vad jag är van vid.

Tills nu har det varit bl a att skriva utlåtanden/röntgensvar och liknande.
Sen blir det till att lära sig allt om vitvaror!
Nej jag ska inte reparera - jag lovar!
Nej men nu ska det skrivas och skickas fakturor.
Svaras i telefon och ta emot felanmälningar.
Beställas material över nätet från en massa olika ställen såsom Bosch, Elektrolux, BSH, Gorenje osv osv.

Fick mitt lystmäte stillat när jag svarade i telefon på VitvaruService i fredags.
VitvaruService i Halmstad AB var namnet!
Då hamnade jag i Amsterdam och fick prata med en holländska som pratade knackig engelska och det gjorde nog jag också just då, eftersom jag slog ett
08-nummer och hamnade i Amsterdam.
Snopet va?
Men det gick så bra så och det kommer det säkert att göra i fortsättningen också!
Det ska bli så himla roligt att göra något annorlunda.
Man blir aldrig för gammal för att lära sig nya saker.
Det är väl det som är charmen med sjäva livet, kan jag tro!

För övrigt är väl charmen med att orka upp ur sängen i morgon,
att gå och lägga sig nu?!?!

GOD NATT!

Kommentarer:

1 ormbunke:

Kul att du kommenterade på min blogg Jag trodde inte Vitvaruservice hade kunder i Europa också. Jag lägger in dig på min sida igen.Då jag inte har Facebook så kanske man kan få lite information här istället. Ha de gott. Svärmor.

Kommentera här: