Två "feta" damer!


Ja ha hur gick det nu med damlunchen igår!?!?
Tja ingen vidare början må jag säga!
På förmiddagen ringde Maggan och sa att hon  var så ful att hon inte kunde åka till stan och gå i affärer!!
Så kan det va ibland. Hon kom vid11:30- tiden och jag tyckte nog inte att hon var fulare än vanligt!!!!
Hon kunde alltså inte visa sig bland folk så några kotletter från "Gudagott" blev det inte. Attans!

Ja ja som kvinna har man alltid en andra plan (tredje och fjärde också för den delen!!).
Jag har laxfliéer i frysen sa jag och lite potatis. Hur svårt kan det vara?
Tja mycket snart skulle det visa sig hur svårt det kan bli!!

Maggan tvättade och klyftade potatis som vi skulle råsteka i ugnen.
Själv skulle jag olja upp en långpanna att lägga dem på!!!!!!!!
Det var då det hände!!!!
Jag pumpade luft i min oljeflaska och PANG!, då jäklar flög bottnen ur flaskan. Jo så var det!
Gissa om vi hade matolja på allt?!? Ja för naturligtvis var flaskan nyfylld!
Troligen för fylld vilket självklart skapade undertryck.

                           
Så här såg det ut på mig och på golvet, spisen, dörrar, lådor, väggar och köksmatta.
För att bara nämna några ställen.
Olja är bra. Så mjuka och lena vi är nu, både Maggan och jag.

Maggan som kom för att hälsa på krymplingen fick ligga på alla fyra torka golv!
Hon ångrar nog att hon inte gick till "Gudagott" trots att hon är så ful?!?!
                        Torkar matolja efter mig sedan min oljeflaska exploderat!                      
Ja och så här såg det ut!
Vill Du se bilden i större format så kan Du bara dubbelklicka på den!!!!!!

MEN vi fick dagens första gapskratt.
Lika bra att gå ut hårt.
Efter diverse klädbyten och oljestädning osv, så fick vi i oss både lax och potatis och det var en alldeles förträfflig liten måltid! Det ska vi göra om.
Nästa gång ska jag hålla oljepumpen över vasken!
Ja för jag har naturligtvis redan fyllt på en ny eftersom detta är ett förtjusande litet köksredskap.
Den gamla halkade iväg till soptippen!

Maggan hade för ovanlighetens skull ingen brådska hem så vi fick ändå många timmar tillsamans. Härligt!
Vi hann sitta och dega i soffan och titta på konståkning också.
Tittade på foton i laptopen, brände ner de hon hade i sin kamera på en CD och skrattade.

                                     

Letade låtar på Pirate Bay och hittade vad vi sökte!!
Ja just det! Maggan, jag har laddat ner och bränt den där skivan nu!
Åker man i fängelse när man skriver sånt här i sin blogg?
Tror inte polisen läser min!

När Maggan lämnat mig åt mitt öde fick jag en energikick och skurade köks och hallgolv TVÅ gånger!
Körde ett par maskiner "oljetvätt" och idag har jag tvättat köksmattan som hänger på tork.
Tänk ändå vad en damlunch kan få för konsekvenser!!!!!!!!!!!

Problem är till för att lösas!

Nu ringde Hampus (Mats son) och önskar middag framåt kvällen.
Då blir det så!
Kör samma meny som vid damlunchen igår!!!
Ja jag har ju fyllt en ny oljeflaska!

Shoppingdags!

Ha en god dag
önskar
Mjuka-Lena-Lotta

Kommentarer:

1 ormbunke:

Vilken dag det blev av Maggans besök. Det där med oljeflaskan har jag hört talas om. Jag fick ju en av Fanny en gång och så läste jag i tidningen att det var något fel på den så man fick byta ut den.

Det blev aldrig av men man är ju försiktig vid användandet. Olja på parketten är kanske inte fel men det skall nog vara jämnt fördelat.Ta det lugnt Kram från svärmor.

2 Anna:

Jag kommer inte att vara någon som kommenterarar så mycket, men jag kommer att följa dina inlägg dagligen. Jag är redan ett stort fan. Kram. Ps Har för övrigt äntligen inga vita fläckar kvar på golvet från ditt färska gips Ds.

3 Lotta:

Tjoho, ja jag bara väntade på att DU skulle ha en egen blogg och väntar spänt på dikterna. Ska verkligen ta till mig dina gips-tips om det skulle hända mig, men det tror jag nog inte (men man vet ju aldrig). Jennifer har oxå en blogg så man kan följa lilla familjen, och nu ska jag även följa din. Lägger den på mina favoriter. Kram

4 Lotta Larsson:

Vad heter Jennifers blogg.

Kanske man kan få se ett underverk på bild??????

Kommentera här: