Thailand - Khao Lak, Februari/Mars 2009

                                                     
Nu kör vi!
Plockade ju av mitt gips några dagar innan vi stack iväg så vi fick ta det onormalt lugnt och för en gångs skull hade vi förbokat de första nätterna.

Fredagen 13:de, ja faktiskt hittade vi en restresa, två flygstolar alltså, bokade dem  och på tisdagen stack vi!
Ja, på en lyxresort, The Andamanian Resort  i Khao Lak som var så öde att man höll på att få fnatt.
Där stannade vi i tre dygn men vi var snabba att hyra en vespa så vi kunde fräsa runt och slippa vara stationerade bland ett gäng inhägnade och knappt flyttbara turister!
Det mest upphetsande (utöver Mats förstås) på den resorten var en groda som satt och kluckade om natten! Se bild!
  En och annan sandkrabba kanske också!    
                              Väldigt konstigt fotointresse, må man tycka!!!

Nåväl, vi anlände till vår resort och det första jag gjorde, var att orsaka stopp i toaletten! Yes.
Som den vana resenär jag är vet jag ju att man INTE spolar ner papper i toan i Thailand. Men som för en kort sekund var just den vetskapen som bortblåst. Önskade att maginnehållet varit det också men ack nej, det satt fast i avloppet och genast fick rörmokare anlitas. Bra jobbat Larsson! Skäm ut Er direkt bara så är det gjort!

Vi kom fram på kvällen och direkt på morgonen därpå tog vi en taxi och fick fixat med en vespa så vi kunde fly det där stället. I min iver till friheten trampade jag på en knollrig sten, vrickade till mitt nyss avgipsade ben och tänkte, där rök det av igen. Blek och kladdig samlade Mats ihop mig och den just påbörjade semestern kunde fortsätta. Tja ont krut och gamla kärringar förgås ju inte så lätt och jag kan bara hålla med!
Mats älskar att flåsa runt på vespan och det gör jag också.Här kommer han!                         
I den här åldern orkar man inte ligga stilla och pressa i 45 graders värme!!

Nu ska jag ta en sväng ut på stan men jag återkommer, för nu känns det som om jag är på gång!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer:

1 ormbunke:

Jaså, damen har vaknat till liv.Hoppas det hände roliga saker också på Thailandsemestern. Kram svärmor

2 Karin:

Hejsan, har du kommit på de med 'Ping', jag fattar ingenting. Och jag ser att du har olika kategorier...

Jag kan inte, phuuu..

Kommentera här: