Renovering! Varför börjar man?? Det tar ju aldrig slut!


Hur många gånger har jag sagt att jag ska skärpa mig och skriva lite på min blogg??
Ändå gör jag det inte.
Det händer ju massor av saker hela tiden.
Det händer väl kanske så mycket att det inte blir tid över.

MEN nästa vecka, närmare bestämt på onsdag,
ska det hända något som jag ska berätta om EFTER onsdag!
Hm, ja och tills dess får Ni faktiskt vara nyfikna!

Kan berätta liteom förvandlingen av vårt hem så länge!!
Vi(dvs Mats) håller på att lägga nya golv i hela huset.

Renovering! Varför börjar man?? Det tar ju aldrig slut!
När man gjort klart ett golv, ja då ska man lägga ett till
och ett till och ett till åsså måste man ha nya tapeter!
Ut med de fula bruna körsbärsträ-luckorna och in med vita högblanka!
Jaha och sen måste man ju byta vitvaror - till svarta! 

Ja och en dag var Lasse G och hjälpte till!
Här kommer de två grabbarna på bild!



Min son Peter varit här och tapetserat vårt sovrum.
Jaaaa han tapetserade vårt sovrum för två år sedan
men nu har vi bytt sovrum och då fick han rycka ut/in igen!
Så här ser det ut när Peter "bredspacklar" och Mats lägger golv i rum  nummer 2.

Mycket hantverkare är det.....
Söta rumpor!

Här kommer en bild till.
Mats fick kladda på väggen innan Peter skulle tapetsera!

Kärlek va????

Bild på den nya tapeten kommer - jag lovar.
Den är sååååå fräck!

Nu ska jag nog gå och lägga mig.
Jobb i morgon, klippning hos José klockan 11! På arbetstid?? Yes!

Natti Natti

Kommentarer:

1 ormbunke:

Kul att få lite uppdatering vad ni håller på med. Märkte när du åkte upp i inläggstabellen istället för att ligga sist. Det var ju inte lite som följer med det ena och andra när ni börjar renovera. Skall bli spännande och se hur det blir.

Här har vi också satt igång,det kanske du hört genom Hampus. Äntligen har det blivit dags att renovera hallen.

Målning,tapeter och lite senare gjort om våra dörrar.Tyvärr blir det inte dörrarna förrän vecka 3 till nästa år. Jag kan ju bara ana lite vad det blir på onsdag. Men vill inte gissa.

En vecka till nästa återbesök hos ögonläkaren men sen dröjer det ett tag innan jag kan prova ut nya glasögon.Läsglasögonen hänger i ett senilsnöre om halsen. Tänkte köra bil idag. Skall hämta Jonna i skolan. Arne meddelade just nu att nu kom målaren. Gott. Ha de gott. Kram. Svärmor Anita.

Kommentera här: