Moder Svea - Den målmedvetna!

Min mamma heter Svea och det är hon som är Moder Svea och ingen annan!


Varit med mamsen hos doktor Anders Öhman - bästa doktorn på jorden.
Idag kom han med goda besked.
Inget har blivit värre och nu behöver hon inte cellgift på ett tag.
Hon är sannerligen skarp-laddad min mor.

Var med henne hemma och fikade efter sjukhusbesäöket
och nu laddar hon för Oscars 25-årsfest på lördag, krutgumman.

Svea dansar
Kan man tro att min mamma är 81 år och mer därtill?!?
Fullt ös - medvetslös!
Så här får vi nog se henne på lördag igen1
Sen har jag shoppat lite. (tja eller mycket), så nu är jag trött

men inte tröttare än att jag har en härlig köttgryta på spisen 
och en balja med färdigskalade morötter och potatis, 
bara att vrida på spisvredet när Herr Nilsson äntrar ytterdörren.

Nu tycker jag att jag är värd att slappa resten av kvällen!!

Soffläge NU!
God afton!

Kommentarer:

1 ormbunke:

Ja Svea är nog piggare än gubben hon dansar med.Skönt för henne att slippa cellgiften.Ha de gott i helgen. Blir kanske mer svängom. Jag hade tänkt att baka pepparkakor. Jonna kommer ev. hit.Kramar. Svärmor.

Kommentera här: