2012-03-27, Vilken härlig, nästan vanlig dag!

Klockan har inte ens hunnit blil 13 och jag har hunnit med MASSOR!

Imorse var jag med mamma hos doktor Anders Öhman på lungklinken.
Underbare Anders som är är vår absoluta favorit!, och han tycker hon sköter sig.
Mamma som har lungcancer för fjärde gången(minst) ja, och den krutgumman rår ingen på!
Allt såg bra ut(bra och bra men så bra det nu kan vara och lite bättre faktiskt!!)

Sen körde jag hem henne en sväng medan jag själv var och togs blodprov på.
Efter det hämtade jag upp mamsen igen och sen for vi till ICA och handlade
och babblade med massor av folk!!
JA vi är likadana.
Det är väl därför vi kan gå och lalla runt på ICA i 2 timmar utan press eller brådska!!!
När vi kände oss nöjda med den lilla utflykten "forslade" jag hem mor igen.

Väl hemkommen har jag stoppat tvätt i maskinen och jag hör nu hur det centrifugerar.
Strax ska det hängas upp ute på takterassen.
Man får ta chansen medan solen skiner.

Sen blir det spisen och köket, för Peter och barnbarnen kommer på kvällsmat
Tänker fixa en liten(eller stor) buffé, så alla kan äta vad de vill!
Gjorde 100 köttbullar igår kväll.
Har idag köpt några goda ostar och lite Emil-skinka, ett gott bröd,
Ris-i Frutti, cocktailtomater, massor av frukt, rädisor och andra goda grönsaker.
Köpte faktiskt både citrongräs och ingefära
om jag ev ska piffa upp tillställningen med en liten thailändsk Tom-Kah-Kai -soppa också.
Vi får väl se vad jag ska hitta på.
Har "spis-"energi" idag känner jag.
Ja - önskas kvällsmat så är det bara att titta in vid 17-tiden!

Nu ska jag först anfalla tvättmaskien och sedan spisen!!

Härligt med vårkänslor och vårenergi!

Ha en god dag!

Kommentarer:

1 K-A Sämfors:

Fantastiskt "...vad en liten gumma kan gno...." på en förmiddag!!! Det måste väl glöda i huset på Falcon avenu. Förresten: Lagar (byter) Mats elkontakt på spisfläktar? Vi har en ELVITA där vippkontakten har pajat, såå nu får jag laga mat i mörker.

Mvh

K-A

2 ormbunke:

OJ! här går det undan. Skönt att Svea orkar hänga med.

Jag har mest tagit det lugnt för sidan sa ifrån i morse.Får försöka med dina tabletter.

Hade gärna kommit på mat i kväll men Sven Bertil och Lill skall få besök av oss i kväll. Ha de gott. Kram. Anita

Kommentera här: