Svea-Doris, den nya bloggdrottningen!

I går kväll var vi på fest hos min son och hans familj i Gullbrandstorp.
Peter, Linda, Vilgot & Ebba Hafström.
Med oss hade vi också min mamma Svea Andersson(född Hafström).

Mamma har köpt en ny fåtölj, "Stressless", som hon inte är nöjd med.
Den har hon köpt på Severins möbler i Halmstad men de vill inte lyssna på henne säger hon.
Efter ett par glas vin skrev hon en lapp som vi andra skulle skriva under!!!!!!!!!!!
Ja det vi skrev under på var att vi skulle hjälpa henne att få den fåtölj hon faktiskt har beställt!
                     Efter en stunds diskuterande så föll uppdraget på Mats 
                         och här är en bild där han skakar hand på det!.
                 Nu kommer han inte undan men det gör vi andra! Skönt!
Handslag som gäller!                                Leta rätta måtten
Ja och så här såg det ut när hon engagerat alla att kolla fåtölj-eländet på nätet.
       Mamma & Mats                                        Linda, mamma & Mats

                   En del av kvällen tillbringades också på golvet!
                               Ett par bilder på det kanske!?
Peter, Vilgot & Mats i horisontalläge!                            Lite sur för att hon inte fick stoppa fingrarna i elvispen (sin egen leksaksvisp alltå)
Peter, Vilgot & Mats                           Fröken Hafström visar humör!!

Det var en väldigt trivsam kväll, som alltid när man är hos Hafströms.
Lika spännande mat varje gång och jag tror inte vi ätit samma mat(nej inte samma så klart) två gånger när vi varit där.
Var får dessa ungdomar all sin fantasi ifrån?.
Alltid nya överraskningar.
Choklad tårtan var sannerligen inte heller att leka med.
Nej och det vet ju alla att man inte får leka med maten!!!!!!!!!!!!!


                             Massaaaaaage 200 bath
                             Vi gjorde svalor och kastade upp små barn i luften!
                Barnen fick också demonstrera hur man ger Thailändsk massage.
                                  
När vi skulle hem ringde vi vår private taxichaufför Zelko.
Lika pålitligt som alltid hämtade han upp oss.
"Vi " körde mamma till sin dörr och sedan körde han hem oss.

Än en gång kunde jag känna att det var skönt att jag slapp "gå"
och att vi satt tryggt i taxin med Zelko.
Ja för när vi kom i Karlsrobacken var det stimmigt och pådrag med poliser.
Vår resa kostade 300:- och var värd vartenda öre.
Hm, vi hade väl knappast promenerat från Gullbrandstorp,
oavsett gips eller ej?!?!
Vi slapp att i alla fall bli överfallna av skitungar som inte har något liv att tala om!
Idag kunde jag nämligen läsa i HP på nätet, att två tjejer blivit offer för väskryckare.
Så trött man blir.
Att folk inte ska kunna få gå ifred på gatan.
I tidningen stod det att de trodde att det var två killar i 16-17-årsåldern.
Kan inte ungdomen roa sig idag utan att förstöra för andra?
Stackars de små tjejerna som nu ska vara rädda så fort de går ut..

Tacka vet jag den gamla goda tiden när man sakta kunde gå genom stan.
Vid vilken tidpunkt som helst på dygnet.

Apropå tidpunkt så kan jag kanske känna att det nu närmat sig den tidpunkt
på dygnet då en människa i min ålder (29½) borde tänka på sänggåendet.
Ja och medan jag sitter här och tänker på det hinner jag kanske kolla min mail också.

Godnatt säger
Fastighetsägare Larsson

Kommentarer:

1 ormbunke:

Mysigt ni hade det i Gullbrandstorp.När sover du egentligen. Men datorn tar tid det har jag märkt. Men det är ju så roligt att hålla på med bilder.Idag fotograferade jag ute på Maxi. Tisdagstemat denna vecka handlade om Vardagsliv.

Och handla tillhör ju vardagslivet åtmintstone för oss pensionärer.Just nu är jag inne på piknic där det finns många roliga grejer att göra. Här är adressen http://www.picnic.com/ Testa gärna där.Kram Svärmor

2 Lotta Larsson:

Sover i små stötar då och då tror jag!?!?!

Jag var inne på Picnic och jag får nog erkänna att jag fattade mest ingenting!

Lotta Potta

3 ormbunke:

Du får väl komma hit så vi kan studera tillsammans. Jag håller också på att lära mig Svärmor igen

4 ormbunke:

Passar det i morgon så är du välkommen till lunch.

Du kan väl komma vid 12-tiden. Det blir väl den där squashgratängen tror jag om jag hittar något bra recept.Svärmor igen.

5 Lotta Larsson:

Aj aj aj, det var inte så jag menade fast jag hade ju inte sagt nej om det inte vore för att Peter och de små fula barnbarnen kommer hit.

Får jag ha det till godo???

Har lovat Peter lunch och sedan ska vi fixa present till Linda som fyller år.

Kan inte skriva här vad det är, fall i fall hon läser.

Jag skriver det på den vanliga mailen.

Kanske behöver Din hjälp till det också!!!!!!!!

Hur känns det att vara så oumbärlig på ALLA områden?

Kram Lotta

6 ormbunke:

Det är helt OK. Lunchen kan vi ta en annan dag.Kram Svärmor

7 Marias kakburk:

Tack snälla!



Jag använder mig av photofiltre, enkelt och bra!:)



Lycka till med bloggandet!

8 Lotta:

Hallå! Har du lagt ner din blogg??????? Väntar med spänning på nästa inlägg!!!



Lotta

9 Monika:

Chokladtårta är aldrig att leka med ;)

10 Monika:

Hej,



Det är väldigt underskattat.. nåt så enkelt men ack så gott.

Tror du kommer att gilla muskoten! Du får hojta till när du testat.



Jag brukar använda PhotoShop Elements till mina bilder.



Hälsningar Monika

11 Monika:

Ja, skrev fel bloggadress men kakdeg.blogg.se :)

Kommentera här: