Jag är en odåga som bara ställer till "det"!

Vi har ju varit en sväng i Thailand så vi slapp åtminstone den här vintern i 15 dygn.
Blev förstås brakförkyld när vi var där så jag köpte penicillin på deras apotek.
DET skulle jag INTE gjort.
När jag kom hem och tog blodprov larmade blodcentralen min doktor att jag hade skithöga värden.
Inte bra, för en sköterska på Tudorkliniken ringde mig och frågade hur jag mådde!?!?!?
Bra sa jag, bara lite förkyld.
Du håller Dig stilla sa hon, Du får inte börja blöda någonstans,
typ näsblod osv för då åker Du direkt upp till akuten.
Ramla inte och slå i huvudet för då får Du hjärnblödning och förblöder.
Gissa EN gång om jag vart rädd.
När jag kom hem från, mitt nya jobb, hade jag sån tur att Eva och Kevin precis kom för att hälsa på.
Jag VÅGADE inte vara ensam så de fick inte gå hem.
Ja ja det är historia nu!!!!
Och jag har lärt mig en läxa. En till!!!!!!!!!!! 

Vilken rysare det är här hemma.
Nu vill jag ha hit sommaren.
Bilarna fastnar i vägkanterna.
Ja de som har bilar vill säga!!!!!!!!!!!!
Min lilla röda blev stulen veckan innan vi åkte till Thailand.
Igår ringde försäkringsbolaget och ville betala ut pengar för den eftersom den inte kommit tillbaka.
Åh vad jag saknar min lilla "Gullan"(bilen hette så).
Jaaa, vilken otur.

Fast just nu förföljs jag av otur.
Varje morgon när jag vaknar så tänker jag - undrar vad jag ställa till med idag?!?
I söndags när jag tvättade fastnade en BH-bygel i min tvättmaskin. Poppis!!
I tisdags när jag skulle köra från jobbet med Mats bil så backade jag rakt in i en annan bil.
Krasch på min kofångare.
3000:- i självrisk.
Fy bubblan!

Igår hade vi trevligt för då hade vi personalfest med VitvaruService.
Fyra grabbar och jag! Yapp, fina fisken det där!
Först var vi hemma hos Petro och kollade travet för vi hade visst spelat.
Vi och vi?!?
Jag vet på sin höjd vad som är fram och bak på en häst.
Vi vann inga pengar men vi var glada ändå.
Ja och Mats hade köpt äkta champagne till mig som jag bubblade i mig.
Nåväl sedan fortsatte vi till Joss där vi avnjöt en (som vanligt) underbar middag.
Jag tog naturligtvis efterrätt - friterad Camembert och varm hjortronsylt. Mmmmmm.
De andra drack öl eller Irish Coffee.
Därpå gick färden till Harrys. Vad nu det skulle vara bra för men så blev det i alla fall.
Detta resulterade i en hemkomst vid halvtre i natt.
Så gamla och så korkade men vi hade ju trevligt.

Halv nio i morse var jag igång i tvättstugan och nu när klockan är 12
så har jag tvättat allt som går att tvätta inklusive nya lakan i sängarna.
Innan dess har jag bjudit min sambo på frukost.
Nybakade frallor, äggstanning och bacon.
Mmmm så bra har han det och nu sitter han i morgonrock och kollar en dokumentär med Hoola Bandoola Band.

Vad jag gör?
Ja men det läser Du ju just nu.

Tjolahopp!

Kommentarer:

1 Katta:

Och jag då??? Jag var ju också med eller räknas jag inte för att jag inte var med hela tiden?? Trevligt och gott var det i alla fall Kram :)

2 ormbunke:

Kul att du fått till ett inlägg igen.Man får ju liksom inte reda på något annars. Nyfiken som man är. En del har man ju hört ryktas om via andra kanaler. Ja, det är ju också så att man blir aldrig för gammal för att lära sig. Tyvärr. Du borde vara mera rädd om dig. Med tanke på blodprovet.Hoppas allt ordnar upp sig med bilar och annat. Så bra du sköter om vår lille ponke men nästa gång hoppas jag att det är han som sköter frukosten.Jag har lagt in din länk på min sida så du undgår inte en titt från din svärmor. Igår var vi och lyssnade på fin gospelkör i kyrkan. Sanna var ju med. Fick en härlig kram av Leo efteråt. Mums! Ha de gott. Anita

3 Anki:

Haha, låter liite som mig det där...ja inte Thailandsresan då men det andra! Är ju lite vimsig och drullig å så!

Men vad roligt att du hittade till mig och vill vara med och vinna! Mm det tog liite tid, men nu har jag kommit till dig i listan...och ska försöka få till en vinnare idag!

Önskar dig lycka till!



Ha en bra dag!

Kram Anki

4 Anki:

Gulle dig!



Kram kram!

Kommentera här: