2012-01-03; Strömtrollet Larzon!

Vilken skitdag!
Vaknade kl 04:00 med en grym värk - så jag la mig i soffan och det var jättesynd om mig, för jag skulle upp i hyfsad tid för att ta blodprov(fast jag blev ovanligt sen).
Lite bra var det att jag skulle ta blodprov för Tudorkliniken ligger bredvid Stadsbiblioteket så där ramlade jag in efteråt(det är LÄNGESEDAN jag var där)
men där fick jag reda på att man kan gå på Ord&Bildverkstad flera gånger i veckan bl a torsdag 14 - 18.
Dit ska jag och lära mig redigera foton och vet ni? det är gratis! Coolt!

Sen åkte jag till El-Giganten och fick en ny dator eftersom den jag köpte på juldagen var kass.
Ja och senare visade det sig att det är den nya också. 
JAG ÄR ETT STRÖMTROLL eller nåt. Allt jag rör vid är trasigt!

Köpte nämligen en surfplatta häromveckan som inte heller fungerade
men fick mail idag att jag skulle få pengarna tillbaka.
Jaja jag vet att det inte är mitt fel men man blir ju mörkrädd så som allt som jag köper spökar!
NEJ det är inte jag som gör sönder det.
Men vad hjälper det - jag köper ju prylarna för att jag vill ha dem!

Så i morgon blir det till att åka till El-Giganten igen! De blir nog glada.
Kan se hur de flyr åt både höger och vänster.

Sen åkte jag ut till Maggan & Charlie Pohl för fika och skitsnack.
De hade fått en digital fotoram i julklapp, en sån har jag också,
så jag sa jag hjälper er, det fixar jag lätt.   
INTE - det sket sig!
Sen hade de fått ny dongel med nytt mobilt bredband - det fixar jag lätt!    
INTE! 
Fast det var faktiskt inte mig det var fel på denna gången heller men vad är det frågan om???
Ringde supporten på Tele2 som hade stora bekymmer för det var störningar över deras område. PUH!

Nu vågar jag inte röra mer prylar idag.
Inte i morgon heller tror jag!

En grej till - ja för när jag varit på El-Giganten så såg jag att jag inte hade nån bensin i bilen. KUL!
Jaja, det klarade sig och jag köpte en jalapenokorv till lunch, när jag ändå var på Statoil!!!! Shit - den var stark!(och då blev jag ändå varnad för styrkan i korven av P-G Gilbertsson som sålt den till macken).
När jag tankade passade jag på att fylla på spolarvätska också för det har retat mig ett par dar, att när man ska "se bättre ut" så kommer det ingen spolarvätska. 
1 liter från pumpen tack!
Tja men varför i helvete kommer det då inget när jag är mitt ute på motorvägen och trycker på sprutspaken???
Jo för att jag hällt spolarvätskan i kylaren!

Charlie Pohl tröstade mig med att det är nog ingen fara!
Hm, nä för till saken hör att jag tankat min gamla Golf - en bensinbil - med Diesel,
en gång i tiden, vilket blev en kostsam historia.

Alltså en grej till va?!
När jag skulle köra ner på vår garageuppfart så kom Suzzie, en av våra hyresgäster, och poppade upp bakom Rickards(en annan av våra hyrsesgäster) bil.
Kolsvart ute och snöblandat regn och inte en reflex i sikte!!
Närmare döden än så kommer hon inte denna veckan!

Man kan ju inte ha ihjäl hyresgästerna - vem ska då betala hyran till oss????

Kan nån bara ta livet av mig först eller???

GODNATT eller SKITNATT!
Hoppas Ni sover lite dåligt i alla fall!
Strömtrollet Larzon

Kommentarer:

1 Anonym:

Ja du Lotta som det kan bli! Du har nog hög-spänning, slå några volter så går det nog över ;-). Kram Ann-Helene

2 LottaPotta:

Du Krulltottan....d finns bara en som du....världen kanske bara har lite svårt att hänga med dej ibland.....Hoppas du får en bättre dag idag!!!! Gällar att skruva/limma/binda fast ev mössa/hatt/keps eller kanske rent av huvvet i blåsten!! KRAM:0)

3 ormbunke:

OH! jag blev rent förskräckt av allt du varit med om.Men det bästa är ju att du inte ger dig. Hoppas att allt fixar sig till slut. Det kan ju inte bli värre.Hoppas du inte matade änderna så de fick ont i magen. I kväll blir det spåret. Hoppas man slipper reta sig på P.W. Kram. Svärmor.

Kommentera här: