Gips-Tips!

Trodde jag skulle komma med lite bra tips till alla som tänker bryta benen!
Fast nu har det blivit sena natten igen (så ovanligt när det gäller mig då?!!?) Lite hinner jag nog, ska ju inte upp till jobbet direkt på morgonkulan.
Största ansträngningen under förmiddagen är att duscha.
Lovar att inte sätta in foton här, på denna uppvisning.
Ni har säkert hört uttrycket; Elefant i glasbutik?!? Jämfört med mig är nog elefanten smidig!Behöver jag förklara mig?? Tja och den lilla föreställnigen tar väl uppemot 38 minuter.
Sedan bädda, fast det gör Mats nästan varje dag för när jag ska göra det så tar det resten av förmiddagen.
Snubblande över älsklingens morgontofflor(satans Birkenstock och fula är de också) är det lätt till att trassla in sig i det överkast som fallit till golvet kvällen dessförinnan.
Förresten så har jag haft så förbaskat ont i mitt ben flera nätter, så en del av dem har jag tillbringat i soffan, några sittandes i min röda schäslong (så kom den till användning) och några nätter i gästrummet. När det är tomt i dubbelsängen (som för övrigt bara är 140cm bred) så bäddar Mats för då vet han att han hittar mig liggande och skräpa någon annanstans! That´s life!

Till Gips-Tipsen;
Då jag tipsar alla att först och främst tänka på att bryta VÄNSTER ben och dessförinnan ha inhandlat en automatväxlad bil. Ja för då behöver man ju inte vänsterbenet. För bilkörningens skull alltså.
Fraktur på vänster ben betyder i alla fall LITE frihet.
Undvik ocskå att bo i lägenhet på tredje våningen UTAN hiss.
Det gör jag så jag  vet vad jag snackar om!!! Inte undviker utan bor!
Det är inte överdrivet sexigt att häva sig upp baklänges på ändan tre våningar!!Bara så Ni vet!!
Jag vet också att Ni just nu ser mig som en fläskkorv som försöker sig på någon form av studsande uppåt!
Fast det hände bara den dagen jag kom nygipsad från sjuka huset.
Det får ju ända vara måtta på förnedringen!!!

Har Du "någon" i Din omedelbara närhet, som kan passa upp Dig så föreslår jag att Du inte visar denna sidan för vederbörande. Risken är då hysterriskt stor att du inte blir uppassad ett enda dugg.
Men lite trix att ta till när ingen ser det kan väl vara bra.
Som t ex att man kan fixa frukost själv, fast gör inte det på direkten.
Då kanske Du får göra frukost till fler bara för att Du har gott om tid?!?!?
Hm det vill man ju inte.
Du kan lägga mackan i en djup tallrik och sedan fösa tallriken framför Dig
med ena kryckan till den plats där Du önskar förtära ovan nämnda frukost.
Kaffet kan man ha i en liten termos som man sedan tar i en liten plast kasse på armen.
MEN som sagt gör INTE detta så att någon ser det för då lär Du inte få mycket till hjälp!

Vi har tvättmaskin i vår lägenhet och ett stort badrum med jacuzzi.
Som Du förstår så har i alla fall inte jag nytta av någon jacuzzi i dagsläget
så jag har för enkelhetens skull ställt en torkställning i den!
Tack och lov för den lösningen, med tanke på att detta är just tredje våning UTAN hiss.
Tvättstuga i källaren! Fiiint!
När man kört en maskin kan man stoppa ner den våta tvätten i en plastkasse,
som man sedan sparkar framför sig till ett eventuellt upphängningsställe!!
I mitt fall i det badrum som byggts en bit ifrån vår lilla toalett där tvättmaskinen befinner sig!
Förslagsvis bör då detta sparkande ske med den friska foten/benet.
Nåväl, Du lär märka skillnaden.
Troligen även Dina grannar eftersom spark med fel ben kan resultera i ett skrik
likt det den slaktade grisen gav ifrån sig!
Ja den gris Du stoppade i dig i julas!!

Lovar att komma med fler tips men det är väl dags att tänka på refrängen som han säger Arne Nilsson.
Känner ni Arne?
Det gör jag!
Han är förresten gift med Anita!
Jajamen och dessa två figurer är föräldrar till killen i texten ovan,  som jag benämner som sambo eller Mats.
Så nu vet Ni det också!

I morgon kommer Maggan Pohl hit och ska bjuda på lunch.
Vi ska visst ha fläskkotletter från Gudagott.
Inte så dumt va?
Jag tänker inte tala om att man kan steka fläskkotletter trots att man brutit benet!
Kom ihåg det också förresten!
Annars kanske du åker på att ha en massa lata lunchgäster som ska hälsa på!

När vi ätit klart ska vi lägga oss åt varsitt håll i soffan med en Cafe latte i ena handen och en pappersnäsduk i den andra och sen ska vi ljuga allt vad vi orkar. Ja och skratta så tårarna sprutar, ja vad ska vi annars ha våra näsdukar till???

Ska nog ta en näsduk redan nu, Ja och stoppa i öronen för jag tycker mig höra små snusningar (väldigt högljudda sådana ) från vårt gemensamma sovrum!
Det kan väl gå på ett ut det där med att låta?!?!?
Man smyger ju inte precis ner i sängen med ett gips som dunkar i golvet varannat steg.
Det kunde varit värre - jag kunde varit gipsad på båda benen  och då hade det låtit, det kan jag lova.

Nu kravlar jag mig i säng tror jag minsann!

God Natt på Er
Hörs en annan dag!

Kommentera här: